GINOP Plus-3.2.1

A végső kedvezményezett neve: CO-OP Star Kereskedelmi Zrt. székhely:5100 Jászberény, Ady Endre út 22. adószáma: 11823513-2-16

Projekt címe: GINOP Plusz-3.2.1-21 „A munkavállalók és vállalatok alkalmazkodóképességének és termelékenységének javítása a munkaerő fejlesztésén keresztül”

A szerződött támogatás összege:

a) képzési költség támogatás: legfeljebb 5 176 000,- Ft-ot, amely összeg a képzési program teljes költségének 50 %-a,

b) kieső munkaidőre járó bértámogatás: legfeljebb 4 581 600,- Ft-ot

 

  1. Képzés megnevezése: Vezetői, munkáltatói Kommunikációs tréning

Óraszám: 60 óra

Képzésben résztvevő száma: 20 fő

Képzés időtartama: 2024.09.03. – 2025.06.03.

A képzés célja: A képzésben résztvevő

– vezetői kommunikációs technikáinak fejlesztése, vezetői viselkedési stílusok megismerése, önismeretük mélyítése, érdekérvényesítő készségük erősítése, a különböző kommunikációs helyzetek megértése, konfliktusos helyzetek kezelése asszertív módon, saját kommunikációs stílus kialakítása, együttműködésre ösztönzés, motiváció

– a munkaerő-piaci érdekek, értékek, munkahelyi viszonyok átlátásával, – és a partnerekkel, munkatársakkal való kommunikációs, kooperációs készségek, technikák elsajátításával, az egyéni hatékonyság és a munkamotiváció, sikerélmény növelése.

 

Tartalma:

I. A kommunikáció jelentősége

  1. A kommunikáció alapjai

– A kommunikáció fogalma, folyamata, elemei, funkciói, típusai

– A kommunikációs csatornák csoportjai

– Az első benyomást kialakító tényezők

– A kommunikáció szintjei és csatornái

– A testbeszéd fontossága

– Meggyőzőség és manipuláció közötti különbség

– A meggyőzés eszközei a tárgyalás során

– Motiválás, meggyőzés, érvelés, ellenvetés

  1. Az emberekkel való bánásmód elvei és gyakorlata

– Alapvető pszichológiai tényezők a kommunikáció terén

– A vezető-munkatárs közötti kommunikáció alapelvei és hatékonysága

– Kommunikációs alapmodell tudatosítása- a kommunikációban érintett felek felelőssége

– Kommunikációt zavaró tényezők tudatosítása

II. Vezetői kommunikáció

  1. Vezetői kommunikáció alapjai

– Információk vétele és továbbítása, az információk áramoltatása

– Információs utak és csatornák kimunkálása – Kommunikáció felsőfokon

– A vezetői kommunikáció célja, alapelvei, alapfogalmai

– A vezetői kommunikáció módja a cél függvényében

– A kommunikáció verbális és non-verbális eszköztára

– Empátia szerepe a vezetői kommunikációban

– Generációk közötti kommunikáció

  1. A vezetői kommunikáció szerepe a munkatársak fejlesztésében

– A hatékony vezetői kommunikáció ismérvei

– Vezetői stílusok (passzív, agresszív, asszertív)

– 1 és 2 irányú kommunikáció sajátosságai

– A vezető – munkatárs közötti kommunikáció alapelvei és az instruálás hatékonysága

– Az instruálás módszertana

– A hatékony feladatkiadás alapszabályai

– A kommunikáció hatékonyságát javító és gátló tényezők

– A személyes kommunikációs hatékonyság növelése gyakorlati tapasztalatok feldolgozásán keresztül

– A kommunikációs készségek ingája

– A csoporton belüli valamint a vezető-beosztott közötti együttműködés kommunikációs technikáinak elsajátítása

– Értő figyelem és kérdezéstechnika

– Vezetői kommunikációs hibák

  1. A visszajelzés szerepe a munkatársak fejlesztésében

– A hatékony visszajelzés szabályai és keretei

– Tartalomhoz és munkatársakhoz igazodó visszajelzési módszerek

– Visszajelzés a munkatársak teljesítményéről

– Teljesítményértékelő beszélgetések lebonyolítása

– Fejlesztési célkitűzések meghatározása és mérése

  1. Képzés megnevezése: Vezetőfejlesztés, szervezés, feladatkiosztás

Óraszám: 40 óra

Képzésben résztvevő száma: 10 fő

Képzés időtartama: 2024.09.16. – 2025.06.16.

A képzés célja: A képzésben résztvevő

– elsajátítsa a hatékony vezetői, szervezői ismereteket és az ehhez szükséges kulcskompetenciákat

-vezetői kommunikációs technikáinak fejlesztése, vezetői viselkedési stílusok megismerése, érdekérvényesítő készségük erősítése, konfliktusos helyzetek kezelése asszertív módon,

– megismerje a hatékony feladatkiadás alapszabályait, a csapatépítés és team-munka alapjait, együttműködésre ösztönzést, alapvető motivációs faktorokat

– a munkaerő-piaci érdekek, értékek, munkahelyi viszonyok átlátásával, és a partnerekkel, munkatársakkal való kommunikációs, kooperációs készségek, technikák elsajátításával, az egyéni hatékonyság és a munkamotiváció, sikerélmény növelése.

 

Tartalma:

I. Vezetői készségfejlesztés

  1. Vezetői kommunikáció alapjai

– A vezetői kommunikáció célja, alapelvei, alapfogalmai, szerepe

– A hatékony vezetői kommunikáció ismérvei, javító és gátló tényezők

– A vezető – munkatárs közötti kommunikáció alapelvei és az instruálás módszertana

– Empátia szerepe a vezetői kommunikációban

– Értő figyelem és kérdezéstechnika

– Generációk közötti kommunikáció

  1. Vezetői stílusok

– Vezetői tulajdonság elmélete

– Vezetői stílusok (döntésközpontú és személyiségközpontú elméletek)

– Vezetői viselkedés típusok (személyközi szerep, információs szerep, döntése szerep)

  1. Motiváció elmélete, alkalmazása

– A vezető motivációs feladatai

– A motiváció folyamatának tudatosítása, logikája

– Alapvető motivációs faktorok

– Munkatársak motivációinak feltérképezése

– Anyagi és nem anyagi természetű motivációs eszköztár megismerése és fejlesztése

II. Vezetői alapfeladatok

  1. Feladatkiosztás – delegálás

– Feladatok jellemzői

– A hatékony feladatkiadás alapszabályai

– Alapvető megfontolások a célkitűzésekkel kapcsolatosan

– A delegálás lehetőségei

– Az ellenőrzés és számonkérés a feladatok végrehajtása során

– A folyamatokban lévő hibák észlelése és korrigálása

– Feladatok priorizálása

– Időgazdálkodási stratégiák és időnyomás kezelése

  1. A team munka megszervezése és irányítása

– „A csapat” légkör kialakítása és fenntartása

– Csapattagok szerepe, a vezető helye a csapatban

– A csapattagok készségei, képességei és ezek hatékony működtetése

– A csapatlégkör torzulásai, és ennek következményei

– Feszültségek és konfliktusok felismerése és kezelése a csapatmunka során

  1. A visszajelzés szerepe a munkatársak fejlesztésében

– A hatékony visszajelzés szabályai és keretei

– Tartalomhoz és munkatársakhoz igazodó visszajelzési módszerek

– Visszajelzés a munkatársak teljesítményéről

– Teljesítményértékelő beszélgetések lebonyolítása

– Fejlesztési célkitűzések meghatározása és mérése

– Kompetenciamenedzsment, munkatársfejlesztés

  1. Képzés megnevezése: Csapatépítés és hatékony kommunikáció

Óraszám: 16 óra

Képzésben résztvevő száma: 34 fő

Képzés időtartama: 2024.09.24. – 2025.03.25.

A képzés célja: A képzésben résztvevő 

– számára a szociális kompetenciának a szűkebb környezettel való harmonikus kapcsolat kialakítására való képesség megerősítése. Fókuszában készség- és képességformálás, a társas dimenzió fejlesztése, ezen belül is elsősorban az együttműködési készség- és képességfejlesztés áll, de kihat fontos attitűdök és személyes kompetencia-elemek fejlődésére is.

– képes legyen felismerni saját személyiségének szerepét a munkahely megszerzésében és megtartásában,

– a munkaerő-piaci érdekek, értékek, munkahelyi viszonyok átlátásával, – és a partnerekkel, munkatársakkal  való kommunikációs, kooperációs készségek, technikák elsajátításával, az egyéni hatékonyság és a munkamotiváció, sikerélmény  növelése.

– kommunikációs technikáinak fejlesztése, önismeretük mélyítése, érdekérvényesítő készségük erősítése, a különböző kommunikációs helyzetek megértése, konfliktusos helyzetek kezelése asszertív módon, saját kommunikációs stílus kialakítása, együttműködésre ösztönzés

Tartalma:

  I. Csapatépítés

– Egyén és közösség – személyes identitás és a csapat identitása

– Csapattagok szerepei

– Értékek, normák, az együttműködés szabályai

– A csoport és a csapat közötti különbözőségek

– A csapattá érés folyamata és dinamikája: fázisa, csapdái, feloldandó dilemmái

– A csapattagok készségei, képességei és ezek hatékony működtetése

– A csapat kultúrájának hatásai a közösség eredményességére és a csapat- tagjaként megélt életélmény minőségére

– Csoportszerepek és ezek jelentősége az eredmények elérésében

– Feszültségek és konfliktusok felismerése és kezelése a csapatmunka során

– Kültéri-beltéri játékokkal való kompetenciafejlesztés

– Speciális csapatépítő programok

 

 II. Hatékony kommunikáció

Kommunikációs alapok

– A kommunikáció céljai és alapelvei 

– Kommunikációs stílus meghatározása, pozitív / negatív hangnem

– Verbális és non-verbális kommunikáció 

– Egy és kétirányú kommunikáció

Hatékonyság, az önismeret és a kommunikáció kapcsolatának jelentősége

– Hatékony írásbeli és szóbeli kommunikáció követelményei

– Munkahelyi és magánéleti kommunikáció: különbségek, hasonlóságok

– Az élethelyzetnek megfelelő viselkedési forma megválasztása, szerepek

– Szervezeti és nyilvános kommunikációs tér eredményes használata

– Hatékony visszajelzés, meghallgatási készségek és kérdezéstechnika

(empátiafejlesztés, aktív hallgatás, nyílt és zárt kérdések, kommunikációs gátak)

– Információtorzulás és következményei

– Asszertívitás, a hatékony önérvényesítés kommunikációja

– Passzív és agresszív kommunikáció 

Saját kommunikációs stílus meghatározása, értékelése

– Megjelenés, benyomáskeltés, nehéz helyzetek kezelése együttműködési hajlandóság

Csoport, együttműködés, egyén

– Csoportelmélet és csoportfejlődés szakasza

– Csoporttagok jellemzői, jelentőségük, soportszerepek

– Csoportkonfliktusok

– Csoportos döntéshozatal a rábeszélés szabályai, asszertívitás, aktív hallgatás

– Az egyéni, csoport- és szervezeti érdek összehangolása, az érdekérvényesítő technikák gyakorlása

4. Képzés megnevezése: Csapatépítés

Óraszám: 16 óra

Képzésben résztvevő száma: 26 fő

Képzés időtartama: 2024.10.11. – 2025.03.25.

Képzésben résztvevő száma: 89 fő

Képzés időtartama: 2024.10.11. – 2024.10.12.

     A képzés célja: A csapatépítés, az egyén és csapat együttes fejlődését célozza. A különböző gyakorlatok, helyzetek alkalmazásával a résztvevők egymás közötti kommunikációját, illetve az együttműködés fejlesztését segíti. Az egyén tapasztalatokat szerez a saját és a környezetében dolgozó emberek jellemvonásaival és viselkedésével kapcsolatban. A résztvevők felismerik, a siker eléréséhez elengedhetetlenül szükséges a megfelelő és hatékony csapatmunka.

     Tartalma: 

– Egyén és közösség – személyes identitás és a csapat identitása

– Csapattagok szerepei

– Értékek, normák, az együttműködés szabályai

– A csoport és a csapat közötti különbözőségek

– A csapattá érés folyamata és dinamikája: fázisa, csapdái, feloldandó dilemmái

– A csapattagok készségei, képességei és ezek hatékony működtetése

– A csapat kultúrájának hatásai a közösség eredményességére és a csapat- tagjaként megélt életélmény minőségére

– Csoportszerepek és ezek jelentősége az eredmények elérésében

– Feszültségek és konfliktusok felismerése és kezelése a csapatmunka során

– Kültéri-beltéri játékokkal való kompetenciafejlesztés

– Speciális csapatépítő programok