GINOP Plus-3.2.1
A végső kedvezményezett neve: CO-OP Star Kereskedelmi Zrt. székhely:5100 Jászberény, Ady Endre út 22. adószáma: 11823513-2-16
Projekt címe: GINOP Plusz-3.2.1-21 „A munkavállalók és vállalatok alkalmazkodóképességének és termelékenységének javítása a munkaerő fejlesztésén keresztül”
A szerződött támogatás összege:
a) képzési költség támogatás: legfeljebb 5 176 000,- Ft-ot, amely összeg a képzési program teljes költségének 50 %-a,
b) kieső munkaidőre járó bértámogatás: legfeljebb 4 581 600,- Ft-ot
- Képzés megnevezése: Vezetői, munkáltatói Kommunikációs tréning
Óraszám: 60 óra
Képzésben résztvevő száma: 20 fő
Képzés időtartama: 2024.09.03. – 2025.06.03.
A képzés célja: A képzésben résztvevő
– vezetői kommunikációs technikáinak fejlesztése, vezetői viselkedési stílusok megismerése, önismeretük mélyítése, érdekérvényesítő készségük erősítése, a különböző kommunikációs helyzetek megértése, konfliktusos helyzetek kezelése asszertív módon, saját kommunikációs stílus kialakítása, együttműködésre ösztönzés, motiváció
– a munkaerő-piaci érdekek, értékek, munkahelyi viszonyok átlátásával, – és a partnerekkel, munkatársakkal való kommunikációs, kooperációs készségek, technikák elsajátításával, az egyéni hatékonyság és a munkamotiváció, sikerélmény növelése.
Tartalma:
I. A kommunikáció jelentősége
- A kommunikáció alapjai
– A kommunikáció fogalma, folyamata, elemei, funkciói, típusai
– A kommunikációs csatornák csoportjai
– Az első benyomást kialakító tényezők
– A kommunikáció szintjei és csatornái
– A testbeszéd fontossága
– Meggyőzőség és manipuláció közötti különbség
– A meggyőzés eszközei a tárgyalás során
– Motiválás, meggyőzés, érvelés, ellenvetés
- Az emberekkel való bánásmód elvei és gyakorlata
– Alapvető pszichológiai tényezők a kommunikáció terén
– A vezető-munkatárs közötti kommunikáció alapelvei és hatékonysága
– Kommunikációs alapmodell tudatosítása- a kommunikációban érintett felek felelőssége
– Kommunikációt zavaró tényezők tudatosítása
II. Vezetői kommunikáció
- Vezetői kommunikáció alapjai
– Információk vétele és továbbítása, az információk áramoltatása
– Információs utak és csatornák kimunkálása – Kommunikáció felsőfokon
– A vezetői kommunikáció célja, alapelvei, alapfogalmai
– A vezetői kommunikáció módja a cél függvényében
– A kommunikáció verbális és non-verbális eszköztára
– Empátia szerepe a vezetői kommunikációban
– Generációk közötti kommunikáció
- A vezetői kommunikáció szerepe a munkatársak fejlesztésében
– A hatékony vezetői kommunikáció ismérvei
– Vezetői stílusok (passzív, agresszív, asszertív)
– 1 és 2 irányú kommunikáció sajátosságai
– A vezető – munkatárs közötti kommunikáció alapelvei és az instruálás hatékonysága
– Az instruálás módszertana
– A hatékony feladatkiadás alapszabályai
– A kommunikáció hatékonyságát javító és gátló tényezők
– A személyes kommunikációs hatékonyság növelése gyakorlati tapasztalatok feldolgozásán keresztül
– A kommunikációs készségek ingája
– A csoporton belüli valamint a vezető-beosztott közötti együttműködés kommunikációs technikáinak elsajátítása
– Értő figyelem és kérdezéstechnika
– Vezetői kommunikációs hibák
- A visszajelzés szerepe a munkatársak fejlesztésében
– A hatékony visszajelzés szabályai és keretei
– Tartalomhoz és munkatársakhoz igazodó visszajelzési módszerek
– Visszajelzés a munkatársak teljesítményéről
– Teljesítményértékelő beszélgetések lebonyolítása
– Fejlesztési célkitűzések meghatározása és mérése
- Képzés megnevezése: Vezetőfejlesztés, szervezés, feladatkiosztás
Óraszám: 40 óra
Képzésben résztvevő száma: 10 fő
Képzés időtartama: 2024.09.16. – 2025.06.16.
A képzés célja: A képzésben résztvevő
– elsajátítsa a hatékony vezetői, szervezői ismereteket és az ehhez szükséges kulcskompetenciákat
-vezetői kommunikációs technikáinak fejlesztése, vezetői viselkedési stílusok megismerése, érdekérvényesítő készségük erősítése, konfliktusos helyzetek kezelése asszertív módon,
– megismerje a hatékony feladatkiadás alapszabályait, a csapatépítés és team-munka alapjait, együttműködésre ösztönzést, alapvető motivációs faktorokat
– a munkaerő-piaci érdekek, értékek, munkahelyi viszonyok átlátásával, és a partnerekkel, munkatársakkal való kommunikációs, kooperációs készségek, technikák elsajátításával, az egyéni hatékonyság és a munkamotiváció, sikerélmény növelése.
Tartalma:
I. Vezetői készségfejlesztés
- Vezetői kommunikáció alapjai
– A vezetői kommunikáció célja, alapelvei, alapfogalmai, szerepe
– A hatékony vezetői kommunikáció ismérvei, javító és gátló tényezők
– A vezető – munkatárs közötti kommunikáció alapelvei és az instruálás módszertana
– Empátia szerepe a vezetői kommunikációban
– Értő figyelem és kérdezéstechnika
– Generációk közötti kommunikáció
- Vezetői stílusok
– Vezetői tulajdonság elmélete
– Vezetői stílusok (döntésközpontú és személyiségközpontú elméletek)
– Vezetői viselkedés típusok (személyközi szerep, információs szerep, döntése szerep)
- Motiváció elmélete, alkalmazása
– A vezető motivációs feladatai
– A motiváció folyamatának tudatosítása, logikája
– Alapvető motivációs faktorok
– Munkatársak motivációinak feltérképezése
– Anyagi és nem anyagi természetű motivációs eszköztár megismerése és fejlesztése
II. Vezetői alapfeladatok
- Feladatkiosztás – delegálás
– Feladatok jellemzői
– A hatékony feladatkiadás alapszabályai
– Alapvető megfontolások a célkitűzésekkel kapcsolatosan
– A delegálás lehetőségei
– Az ellenőrzés és számonkérés a feladatok végrehajtása során
– A folyamatokban lévő hibák észlelése és korrigálása
– Feladatok priorizálása
– Időgazdálkodási stratégiák és időnyomás kezelése
- A team munka megszervezése és irányítása
– „A csapat” légkör kialakítása és fenntartása
– Csapattagok szerepe, a vezető helye a csapatban
– A csapattagok készségei, képességei és ezek hatékony működtetése
– A csapatlégkör torzulásai, és ennek következményei
– Feszültségek és konfliktusok felismerése és kezelése a csapatmunka során
- A visszajelzés szerepe a munkatársak fejlesztésében
– A hatékony visszajelzés szabályai és keretei
– Tartalomhoz és munkatársakhoz igazodó visszajelzési módszerek
– Visszajelzés a munkatársak teljesítményéről
– Teljesítményértékelő beszélgetések lebonyolítása
– Fejlesztési célkitűzések meghatározása és mérése
– Kompetenciamenedzsment, munkatársfejlesztés
- Képzés megnevezése: Csapatépítés és hatékony kommunikáció
Óraszám: 16 óra
Képzésben résztvevő száma: 34 fő
Képzés időtartama: 2024.09.24. – 2025.03.25.
A képzés célja: A képzésben résztvevő
– számára a szociális kompetenciának a szűkebb környezettel való harmonikus kapcsolat kialakítására való képesség megerősítése. Fókuszában készség- és képességformálás, a társas dimenzió fejlesztése, ezen belül is elsősorban az együttműködési készség- és képességfejlesztés áll, de kihat fontos attitűdök és személyes kompetencia-elemek fejlődésére is.
– képes legyen felismerni saját személyiségének szerepét a munkahely megszerzésében és megtartásában,
– a munkaerő-piaci érdekek, értékek, munkahelyi viszonyok átlátásával, – és a partnerekkel, munkatársakkal való kommunikációs, kooperációs készségek, technikák elsajátításával, az egyéni hatékonyság és a munkamotiváció, sikerélmény növelése.
– kommunikációs technikáinak fejlesztése, önismeretük mélyítése, érdekérvényesítő készségük erősítése, a különböző kommunikációs helyzetek megértése, konfliktusos helyzetek kezelése asszertív módon, saját kommunikációs stílus kialakítása, együttműködésre ösztönzés
Tartalma:
I. Csapatépítés
– Egyén és közösség – személyes identitás és a csapat identitása
– Csapattagok szerepei
– Értékek, normák, az együttműködés szabályai
– A csoport és a csapat közötti különbözőségek
– A csapattá érés folyamata és dinamikája: fázisa, csapdái, feloldandó dilemmái
– A csapattagok készségei, képességei és ezek hatékony működtetése
– A csapat kultúrájának hatásai a közösség eredményességére és a csapat- tagjaként megélt életélmény minőségére
– Csoportszerepek és ezek jelentősége az eredmények elérésében
– Feszültségek és konfliktusok felismerése és kezelése a csapatmunka során
– Kültéri-beltéri játékokkal való kompetenciafejlesztés
– Speciális csapatépítő programok
II. Hatékony kommunikáció
Kommunikációs alapok
– A kommunikáció céljai és alapelvei
– Kommunikációs stílus meghatározása, pozitív / negatív hangnem
– Verbális és non-verbális kommunikáció
– Egy és kétirányú kommunikáció
Hatékonyság, az önismeret és a kommunikáció kapcsolatának jelentősége
– Hatékony írásbeli és szóbeli kommunikáció követelményei
– Munkahelyi és magánéleti kommunikáció: különbségek, hasonlóságok
– Az élethelyzetnek megfelelő viselkedési forma megválasztása, szerepek
– Szervezeti és nyilvános kommunikációs tér eredményes használata
– Hatékony visszajelzés, meghallgatási készségek és kérdezéstechnika
(empátiafejlesztés, aktív hallgatás, nyílt és zárt kérdések, kommunikációs gátak)
– Információtorzulás és következményei
– Asszertívitás, a hatékony önérvényesítés kommunikációja
– Passzív és agresszív kommunikáció
Saját kommunikációs stílus meghatározása, értékelése
– Megjelenés, benyomáskeltés, nehéz helyzetek kezelése együttműködési hajlandóság
Csoport, együttműködés, egyén
– Csoportelmélet és csoportfejlődés szakasza
– Csoporttagok jellemzői, jelentőségük, soportszerepek
– Csoportkonfliktusok
– Csoportos döntéshozatal a rábeszélés szabályai, asszertívitás, aktív hallgatás
– Az egyéni, csoport- és szervezeti érdek összehangolása, az érdekérvényesítő technikák gyakorlása
4. Képzés megnevezése: Csapatépítés
Óraszám: 16 óra
Képzésben résztvevő száma: 26 fő
Képzés időtartama: 2024.10.11. – 2025.03.25.
Képzésben résztvevő száma: 89 fő
Képzés időtartama: 2024.10.11. – 2024.10.12.
A képzés célja: A csapatépítés, az egyén és csapat együttes fejlődését célozza. A különböző gyakorlatok, helyzetek alkalmazásával a résztvevők egymás közötti kommunikációját, illetve az együttműködés fejlesztését segíti. Az egyén tapasztalatokat szerez a saját és a környezetében dolgozó emberek jellemvonásaival és viselkedésével kapcsolatban. A résztvevők felismerik, a siker eléréséhez elengedhetetlenül szükséges a megfelelő és hatékony csapatmunka.
Tartalma:
– Egyén és közösség – személyes identitás és a csapat identitása
– Csapattagok szerepei
– Értékek, normák, az együttműködés szabályai
– A csoport és a csapat közötti különbözőségek
– A csapattá érés folyamata és dinamikája: fázisa, csapdái, feloldandó dilemmái
– A csapattagok készségei, képességei és ezek hatékony működtetése
– A csapat kultúrájának hatásai a közösség eredményességére és a csapat- tagjaként megélt életélmény minőségére
– Csoportszerepek és ezek jelentősége az eredmények elérésében
– Feszültségek és konfliktusok felismerése és kezelése a csapatmunka során
– Kültéri-beltéri játékokkal való kompetenciafejlesztés
– Speciális csapatépítő programok